Szinte napra pontosan éppen tíz éve láttam utoljára. Nem volt nagy kaland, csak pár hétig ismerkedtünk, viszont utána legalább 3,5 hónapra padlót fogtam. Nem tudtam kiverni a fejemből tökéletességét. Vízilabdázott akkoriban és ugyebár ez elég jó karban tartja az embert. Na de eltelt tíz hosszú esztendő és hát hogy is fogalmazzak, Dávidon azért meglátszott ennek a tíz évnek minden egyes másodperce - kilókban.
A villamosmegállóban pillantottam meg, előtte átsiklott rajta a tekintetem, de miután tulajdonképpen az egész látóteremet betöltötte, a hájrengeteg mélyén felsejlettek ismerős vonásai, pedig még hetyke bajuszt is növesztett, hogy végleg leszámoljon angyalarcú ifjúkori énjével. A kánikula tetőfokára hágott, nem is értettem, Dávid miért kívánta ilyen időben azt a hatalmas adag székely káposztát, amit egy műanyag dobozba gyömöszöltek neki. Nagyon éhes lehetett, mert már a kétharmadát bedörgölte. Sajnos annyira megragadt rajta a szemem, hogy nem tudott nem észrevenni és valamiféle beszélgetést igyekezett kezdeményezni én pedig törtem a fejem, hogy a "mi van veled?" kérdésére az elmúlt évtized melyik fontos eseményét emeljem ki. De hát jött az a fránya villamos, reméltem, hogy ott marad befejezni a táplálkozást, de éppen sietett valahova, szóval felszállt velem. 
Persze az ebédelést abbahagyni nem lehet, mert hát elhűl, az meg milyenmár, úgyhogy felpréselte másfél mázsás testét és kis bödön káposztáját, majd elégedetten megállt az áthúzott hamburger piktogram alatt, amely mindenki számára egyezményes jel, de őt nem zavarta abban, hogy folytassa az étkezést és önfeledten szórakoztasson bugyuta kis anekdotáival.
A villamos kanyarodására néha megingott, mivel egyik kezével a dobozkát, másikkal a villát markolta, így nem maradt szabad felső végtagja kapaszkodni. Élő keljfeljancsiként imbolygott egy darabig, ilyenkor felfüggesztette a majszolást, majd nyugalmi állapotban újra nekikezdett. Mikor próbált velem beszélgetni egy rakoncátlan pörköltdarab kipattant a szájából, és boldogan szánkózott végig egy idősebb hölgy hófehér szoknyáján. Dávid káromkodott is egy darabig, mivel jókora, húsos darab volt. Ezt követően szerencsére felfüggesztette a beszélgetést és inkább a finom falatokra koncentrált én pedig drukkoltam, hogy megússzam szaftpacák nélkül az utazást.
Egyszer csak elfogyott. Csak egy babérlevél maradt az alján, azt már nem kívánta elfogyasztani, halk büfivel nyugtázta elégedettségét, egy határozott mozdulattal kézfejével letörölte a bajszán csillogó narancsvörös zsírfoltokat, majd miután észbe kapott, hogy céljához ért, leszállt a Bosnyák térnél. Nem is köszönt.

A savanyú utóillatot még sokáig keringette a légkondi. Remélem legalább tíz évig megint nem találkozunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://langyirandi.blog.hu/api/trackback/id/tr766498297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása